Inreda

Nu har håbohus vart hos mig och besiktad min lägenhet. Den är grymt sliten och nedgången så igår bestämde jag mig för att det fick vara nog! Man kan faktiskt inte ha det hur som helst.
Iallafall så bestämde de idag att hallen ska jag få omtapetserat utan någon kostnad. Vardagsrummet får jag betala 1200kr för så står de för resten och Elinas rum tapetserar de för 1850kr.
De ska även slipa och lacka golvet i vardagsrummet och byta tröskeln in till köket.
Sen ska de kanske fixa kaklet i badrummet då det är en stor spricka i den, men det är inte säkert. De ska iallafall skicka hit någon ska kolla på det.

Är faktiskt riktigt glad över det här. Vardagsrummet är ju inte alls dyrt. 1200kr för helt nya tapeter, jobbet gjort, plus ett nytt snyggt golv är ju faktiskt riktigt billigt.
Sen Elinas rum var dyrare så där funderar vi på att kanske köpa egna tapeter och göra jobbet själva. Då skulle vi spara ca 1000kr.
Sen ska vi även tapetsera om i vårt sovrum. Har hittat en jättefin tapet som jag vill ha som fondvägg. Fast den är ganska dyr, bara fondväggen skulle kosta mellan 1000 och 1500kr. Sen tillkommer tapter på de överiga 3 väggarna. Men det kommer det bli värt! Längtar verkligen tills allt är gjort!

Vi ska också köpa nya fina möbler. Jag har hittat en superfin soffa som jag vill ha.

image63

Det är nästan en sån här, men den är lite större och liknar mer en hörnsoffa. Sen är är färgen mörkgrå - supersnygg!

Sen ska vi köpa en ny tv. Vi har inte riktigt bestämmt oss. Men det blir ungefär en sån här
image64
50" full HD med en svart lackad design.

Vi ska även slänga ut våra nuvarande hyllor och köpa nytt av det också. Jag har inte alls bestämmt mig hur jag vill ha det ännu, då det finns så oändligt mycket snyggt nu för tiden. Men jag vet iallafall ungefär hur jag vill att det ska se ut.
image65
Jag vill ha en "underhylla" precis som på bilden. sen ha tv:n över den och sen överhyllor precis som på bilden.
Några hyllor som bilden har ska jag inte ha vid tv:n men där vi har våra nuvarnade skåp ska jag sätta upp liknande hyllor och ha som på bilden.

Sen måste jag köpa några fina tavlor och lampor som matchar det det övriga. Ska bli så jäkla kul att sätta igång.
Det kommer säkert att ha en tid eftersom det är jäkligt dyrt med alls. Men soffan och tv:n kommer inte dröjja så länge.

Sovrummet kanske får en sån här fondvägg?
image66

Åh jag vill sätta igång nu med en gång!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åhh vad roligt Linda! Det är så spännande med att få göra om och så =) Man är ju ändå ganska mycket i sitt hem.

2008-02-28 @ 16:07:43
Postat av: Christina

Har du gått och vunnit pengar eller??? Du skriver att allt kommer ta en tid. Men att soffan och tv:n kommer snart???!!!! Bara dom två lär ju kosta en förmögenhet.

Kul i alla fall. Vi ska också börja göra om här hemma. Sitter och planerar för fullt...:)

Skickade Elinas julklapp idag. Så säg till när du får den så jag vet att den har kommit fram. Hoppas den passar.

Kram

2008-02-28 @ 17:56:34
URL: http://plaahn.blogg.se
Postat av: linda

Mikaela: Ja det ska bli jättekul! Att äntligen få sätta igång och få det som man vill :D

Christina: nej ingen vinst här inte, men vi har sparpengar. Plus att tv:n köper vi inte kontant utan på avbetalning.

2008-02-28 @ 21:34:20
URL: http://www.lindaha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0