Summan

Igår åkte jag Elina och Carro till Västerås för lite julshopping. Vi åkte först till Siba och när vi skulle ta ut Elina ur bilen så märkte vi att hon hade spytt. Hela hon, bilsätet och bilbarnstolen var helt fulla av hennes kräk.
Jag hade självklart inga ombyteskläder med mig så det var bara att åka till HM för att handla lite nya kläder.
Vi tog av Elina jackan och hennes byxor som var nerspydda och så gick Carro in i köpcentrummet med Elina medans jag torkade bort allting ur bilen. Stackars Elina med bara en tröja på sig.
Sen gick vi in på HM och jag köpte ett par byxor åt henne och Carro köpte en ny jacka och en matchande mössa åt Elina.
Jag försökte få henne att låta bli men hon gjorde det iallafall, en försenad födelsedagspresent sa hon.

Med nya kläder så åkte vi vidare och shoppade en massa julklappar. Egentligen var det mest Carro som köpte klappar men jag köpte iallafall en julklapp och strumpbyxor åt Elina.
När det var dags för lunch så betalade Carro mot mina vilda protester. Men jag ska bjuda igen här nån dag har jag tänkt mig. Och då har hon ingenting att säga om det :)

Sen efter många timmars klapphandling åkte vi hem till Carros mamma som bor i Västerås och hälsade på. Hon hade en tjock röd katt som Elina tyckte var jätterolig, katten såg dock mindre road ut :)
Carro ska vara kattvakt hos henne när de åkter bort i 5 veckor så då har vi sagt att jag ska sova över där en kväll och så ska vi gå ut i Västerås tillsammans. Det ser jag verkligen fram emot!

När jag sen kom hem så hann jag bara vara hemma en snabbis för sen åkte jag ner till brorsan och Cicci för att vara barnvakt åt Viktora. Cicci fyllde år så Fredrik skulle bjuda ut henne på restaurang.
Det var första gången jag passade henne och det gick jättebra. Hon var hur snäll som helst, först låg hon i babygymmet och lekte en kvart kanske medans jag satt bredvid och läste tidningen. Sen så låg hon i soffan på en kudde och sprattlade lite. Jag som trodde att hon skulle skrika så fort de gick utanför dörren.
Mot slutet så blev hon trött och skrek lite innan hon somnade. Hur gulligt som helst med en liten bebis iallafall. Hon blir 4 månader den 5 januari så så himla liten är hon ju egentligen inte.

Efter det så gick jag Robin och Elina ut och åt. Himla trevligt det också måste jag säga.

Sen imorse tog Robin Elina på morgonen så jag fick sova lite längre. Sen fick jag frukost på sängen - Lyx!

Nu ska vi gå ut med hundarna tillsammans och göra så att Elina somnar i vagnen. Sen ska Robin iväg och lana så jag kommer bli ensam hemma hela dagen och kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0