Dags och jobba lite

Robin blev ju, som många av er redan vet, varslad på jobbet så han har vart utan jobb nu i ett par veckor. Så nu får han ta hand om Elina tills han får ett nytt jobb. Men ekonomin blir ju inte den bästa när en jobbar och den andra är föräldraledig så för att inte behöva leva alldeles fattigt så tänker jag börja jobba lite extra på Dinners igen.

Jag svor ju på att aldrig mer jobba där, men vad gör man när man behöver ett jobb? De kan ju inte precis neka mig eftersom jag är fast anställd där fortfarande. Så nu ska jag jobba där torsdag, lördag och söndag den här veckan, mellan klockan 12 på dagen till 22.30 på kvällen. Jag kommer vara helt slut.

Om jag har tyckt att det varit jobbigt tidigare att plugga heltid, göra alla läxor plus ta hand om hus och barn så kommer det bli ännu tuffare när jag ska börja jobba lite också.

Men det är inte så ofta som jag kommer kunna jobba heller, man får ju inte tjäna så mycket innan man förlorar bidraget från CSN. Sen om jag inte vill jobba så kan jag alltid ta låndelen från CSN också, men det vill jag helst inte.
Så jag provar på att jobba lite också, och hoppas på att Robin får ett jobb snart. Men det är inte det lättaste att få ett jobb i dess tiden, jäkla lågkonjuktur :(

Värst av allt är att jag kommer träffa Elina mycket mindre nu. Det gör ondast
Mammas lillskit

Kommentarer
Postat av: Katta

Dn lillskit är ju så söt!

2008-12-09 @ 17:15:45
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Robin

de är min lillskit

2008-12-09 @ 17:45:55
Postat av: Maria

sötsak!!!

2008-12-09 @ 18:27:31
Postat av: Maria

sötsak!!!

2008-12-09 @ 18:27:51
Postat av: Ida

Måste ba frågaa.. du förlorar inte på att jobba om du e med i CSN?

En kompis till mej pluggar och jobbade lite extra innon börja sen fick hon inge pengar från CSN för att hon hade redan jobbat ihop så mkt så antingen fick hon betala dem 15tusen kr ELLER sååå fick hon inga pengar av dem alls..



Tänkte ja ba skulle säga de :)



Sköt om er puss =)

2008-12-09 @ 18:28:29
Postat av: linda

Hej. Man får tjäna 50.000kr per halvår innan man förlorar på csn så lite kan man alltid jobba iallafall. Tack iallafall

2008-12-09 @ 19:22:19
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0