Sista kvällen

Min sista kväll innan jag ska börja i skolan är snart över. Det känns lite skumt, men mest pirrigt. Jag och mamma har lyxat framför tv:n med en massa goda ostar och kex så jag har verkligen njutit av kvällen.
Jag kan inte riktigt beskriva känslan som jag känner med det känns iallafall bra. Jag hoppas att det är fint väder imorgon så jag slipper regnet för en dag, det skulle vara underbart.

Igår kväll så var jag och Christine ute på Rickards en sista gång innan hon flyttar och börjar studera. Tyvärr hade jag supertråkigt. Musiken var usel och det var inget roligt folk ute alls. Jag ville bara hem så när Robin väl kom och hämtade hoppade jag in i bilen fortare än kvickt. Nej de hade verkligen vart bättre med en bio eller liknande.

Idag har jag varit helt död. Jag fick sova till nästan klockan 12 men jag har ändå vart helt slut hela dagen. Inte orkat göra någonting alls och skulle jag ha kunnat hade jag nog helst velat ligga kvar i sängen hela dagen. Men har man en liten Elina så fungerar det inte riktigt då hon tycker det är supertråkigt att sitta stilla.
Förstå hur mycket man skulle hinna med om man hade hennes energi. oj oj oj säger jag bara.

Jag vill inte lämna bort Elina för att börja studera! Jag vet att jag gör det som är rätt och att jag borde ta chansen men i mitt hjärta skulle jag helst velat vara hemma med henne i ett halvår till som det var tänkt från början.
Allt gick så snabbt också. På en vecka var beslutet taget och jag börjar i skolan. Jag kommer sakna henne så otroligt mycket och jag kommer missa så mycket också. Min lilla bebis har blivit så stor, snart är det tillochmed dags för 1års kalas. Hur kunde det gå så fort? För mig är hon fortfarande liten och ett litet ynkelskrynkel - det kommer hon alltid att vara.

Nyfödd Elina på bb


Helt plötsligt är hon en stor tjej som kan äta själv



Tiden springer ifrån mig

Kommentarer
Postat av: Maria

V'rldens finaste Elina med världens finaste och underbaraste mamma .. det kommer gå bra vännen ... Elina är ju i världens bästa mormor händer ;) vi måste ses snart du o jag .. även om du får stå ut med mig kvar i bålsta ... ;)

2008-08-18 @ 11:13:33
Postat av: Maria

Jo jag & katta har prata om att det skulle ske denna vecka , alla dagar utom torsdag tyckte jag hon sa att hon kunnde ... och jag kan väl alla dagar jobbar ju max till 17 om det krisar 18 .. när passar det dig då?

2008-08-18 @ 18:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0