När livet tar en vändning

Nu är min väntan över, jag behövde faktiskt inte vänta så länge egentligen men det kändes fortfarande som en evighet.
När de väl ringde så var beskedet negativt. Kommunen sade nej men hon som ringde tipsade mig om en sak som jag gjorde och det innebär att det kommer bli av iallafall!

Så nästa vecka kommer jag att börja studera! Det känns helt snurrigt, men om jag inte tar den här chansen nu så kommer jag ångra mig för resten i mitt liv.
Jag kommer att utbilda mig till ekonomiassistent och jag är färdigutbildad om 1år. Det känns så himla roligt.
Och det är snabba puckar, redan nästa måndag sätter jag igång. Det bästa av allt är att jag förmodligen kommer att slippa ta studielån. Istället kommer jag ta ut föräldrapenning för dom dagar jag inte studerar och på helgerna.

Så nu är det tillbaka till skolbänken för mig. Det känns så avlägset och allt har gått så fort. Men jag tänker iallafall ta chansen och jag tänker satsa allt!

Min underbara mamma kommer passa Elina medans jag är i skolan så slipper jag sätta in henne på dagis så tidigt och det känns också jättebra.

Mm det kommer bli super, och jag är så glad!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad underbart Linda. Du ser att det gick att lösa ;)

Pappa säger alltid "där viljan finns går en väg"...det ligger något i det.

2008-08-12 @ 21:37:53
Postat av: Sara

GRATTIS!!!!!

2008-08-12 @ 21:55:31
Postat av: Maria

blir så glad när du är glad =) grattis gumman! kramar

2008-08-12 @ 22:25:36
Postat av: Katta

GRATTIS!!!! Fan vad roligt! Och din mamma är ju en ängel :)

2008-08-12 @ 22:45:51
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Isabel

Vad roligt Linda... fan vad bra! =)

2008-08-13 @ 00:37:51
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: Christina

Grattis gumman! Vad kul!!!

2008-08-13 @ 07:30:14
URL: http://plaahn.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack så mycket allihopa, det känns superskoj!

2008-08-13 @ 21:52:33
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Frida

Skoj skoj skoj, lycka till

2008-08-14 @ 10:28:04
Postat av: christine

Nu har ja oxå läst... ;) GRATTIS! =)

2008-08-14 @ 13:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0