Hur ska jag hinna?

Det känns som om jag har tusen saker att göra just nu och jag förstår inte hur jag ska hinna riktigt?
Först måste jag packa ihop allt och städa hela lägenheten och det är inte precis det lättaste när man har en Elina som gnäller så fort man ska börja göra något. Tur att min mamma hjälper mig, annars hade det definitivt vart omöjligt.

Sen ska jag börja studera och samtidigt flytta och göra iordning ett helt hus. Det känns lite smått omöjligt faktiskt. Jag vet ju att det kommer gå men det kommer bli tufft. Jag måste dessutom handla en massa saker att fylla upp huset med och det är ju inte precis gratis. Vi har köpt en ny soffa iallafall och till den måste jag ju ha ett soffbord men det som jag vill ha kostar runt 4000kr och det är mycket pengar när man samtidigt ska köpa en massa annat.
Lampor, gardiner, inredningsdetaljer, köksbord och stolar, mediamöbel, mattor mm. Ja det är mycket som behövs.

Och mitt i allt försöker jag få Elina att sova i sin egen säng hela natten och det är inte det lättaste. Hon är van vid att somna vid mig och att jag sen lägger henne i sin egen säng och sen vaknar hon och då brukar jag plocka upp henne så hon somnar i min famn.
Men nu har vi börjat med att när hon vaknar så plockar vi inte upp henne utan vi sitter vid hennes säng tills hon somnar om. Det är inte så populärt kan jag säga, eller när det är jag som sitter där så funkar det bra men sitter Robin där blir hon galen. Sen så är det så jobbigt för oss också. Förut så plockade jag bara in henne i min säng så somnade vi om tillsammans men nu måste jag ju sitta vaken tills hon somnar om och det kan dröja länge och så händer det flera gånger per natt. Så man blir lite sliten.
Men mitt mål är att när vi flyttar så ska hon sova hela nätter i sin egen säng. Så att jag och Robin kan sova tillsammans igen.

Sen på onsdag flyttar min mamma till sin lägenhet så då blir det jobb där också.

Många bollar i luften är det just nu och jag längtar så mycket efter att flytten ska vara klar och över så jag kan koncentrera mig på studierna och på familjen -det ska bli skönt.

Kommentarer
Postat av: Katta

Jag vet hur det känns... Jag ska jobba 6 långa dagar samtidigt som jag ska packa och hinna träffa alla jag känner innan jag ska åka till Skövde. För att komma tillbaka i två dagar och sen ner igen, sen upp och ner en sista gång innom loppet av väldigt kort tid. Samtidigt som skolan då börjat...

Hur ska vi orka?

2008-08-15 @ 23:06:02
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Kramar om

2008-08-16 @ 11:54:47
Postat av: Mikaela

Vet du Linda. Det är som mamma jag tror man inser att mammor bär på superkrafter. Dom är liksom lite övernaturliga. Klarar liksom det som måste klaras. Du fixar det där!

2008-08-17 @ 08:09:18
Postat av: Frida

Det där kommer gå galant! Och den där slitenheten försvinner samma natt som Elina inte vaknar, då är det lixom som bortblåst... Tro mig...



Kramar

2008-08-17 @ 10:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0