Norrland imorgon

Imorgon tar jag, Elina och Scamp tåget upp till Norrland. Eller iallafall upp till sundsvall där min mamma hämtar upp oss.
Det bli en bit för henne att köra men det gjorde ingenting, sa hon iallafall.
Det ska bli så skönt att komma iväg ett tag. Robin tycker nog det ska bli skönt att få vara ensam hemma också eftersom han tom betalde för biljetten tur och retur :P Men jag förstår honom verkligen. En veckan egentid skulle ju inte vara helt fel. Fast jag skulle aldrig kunna vara utan Elina så lång tid...
Sen så är det inte bara en nöjes resa heller. Jag ska handla och ordna med saker inför dopet där uppe.

Så imorgon kl halv 10 går tåget från sthlm. Sen så kommer vi hem på torsdag kväll nästa vecka. Så nu vet ni vart jag är någonstans.

Elina har hunnit med att vara sjuk också. Hon hade feber i 5 dagar (om jag kommer ihåg rätt) jättesnorig och hostig. Hon åt nästan ingenting och gick ner ungefär 400gram vilken är mycket med tanke på att hon bara vägde 7000gram. Men nu är hon frisk förutom lite snorig och äter igen.

Jag, Elina och Katta var inne i stan häromdagen och shoppade lite. Var jättemysigt att gå runt i solen och bara njuta. Det var evigheter sen jag var i sthlm sist. Det måste bli oftare.
Sen var jag, katta, christine och maria inne i Kista igår och shoppade lite till. Väldigt trevligt måste jag säga.

Och idag var jag och Elina i jakobsberg oc shoppade ytterligare. Hm inte bra det här märker jag. Fast vi köpte bara strumpor till Elina, 2 tröjor och sen massa tråkiga saker till hemmet.
Hur kommer det sig att när man letar efter saker att köpa åt sig själv, så slutar det ändå med att man köper något till Elina?

Sen så har Elina börjat resa sig upp själv. Hon reser sig i spjälsängen och klättrar på en när man sitter med henne på golvet. Min duktiga tjej börjar bli stor.

En av Robins kompisars tjej ska föda vilken dag som helst nu och jag är så avundsjuk. Att få uppleva en förlossning är det finaste som finns. Jag skulle vilja vara i hennes ställe :/ Fast jag vill inte ha en bebis till, inte ännu. Och så vill jag inte vara gravid :D

Just nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinerna ska bli klara så jag kan kasta in kläderna i torktummlarn. Jättetrist att tvätta, men vad gör man inte? Vi måste ju ha rena kläder när vi ska åka iväg.

På tal om att åka iväg så planerar jag och Robin att åka till London över en weekend i sommar. Det är verkligen något som jag vill göra. En hel helg med bara Robin. Få göra precis vad man vill, när man vill. Och bara kunna ägna sig åt varandra. Det är verkligen något som alla småbarnsföräldrar ska unna sig nån gång då och då.
Det finns så mycket jag vill göra där borta. Något som jag bara måste göra är att äta på Jamie Olivers restaurang. Jag har pratat om det så länge jag kan minnas, så åker vi dit ska vi passa på.

Nej nu ska jag snart till tvättstugan igen. Ni får ha det så bra allihopa medans vi åker upp till Norrland.

Här har hon rest sig upp i spjälsängen och är jättestolt
image127

Att klättra och ställa sig mot mammas ben är jätteskoj :D
image128

Här står jag mot våran otroligt fula soffa
image129

Sur och grinig kan man vara också
image130

Sen så var det ju några av mina komisar som sa att hon hade ju fått mina kinder *fnyser*
image131

Sen så måste jag bara visa hur Diva ser ut när hon njuter i solen
image132

Kattskrälle
image133

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tycker din katt är supercool! Hopaps du får det toppen i Norrland!

2008-04-07 @ 11:35:33
URL: http://fridolinasverklighet.blogspot.com
Postat av: Katta

Jag har tyvärr en tråkig nyhet...
Din hunk är inte ledig längra. Men det positiva är ju att du inte längre behöver åka till Irland ;)
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klick/article2202899.ab

2008-04-07 @ 12:08:06
URL: http://kaattaaa.blogg.se
Postat av: christine

Hej stumperump! Miss you!

2008-04-09 @ 12:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0