Fredagsmys

Fredagen är äntligen här och Robin är ledig hela helgen! Känns så underbart och vi ska tillbringa hela helgen med att mysa och bara tillbringa tid med varandra.

Ikväll ska vi äta tandori kyckling med pommes och hot bea. Självklart goda grönsaker till det. Egentligen ville jag göra klyft potatis istället för pommes, men jag upptäckte att potatis var slut och jag orkar inte gå upp till ica igen.

Sen ska vi mysa tillsammans till idol. Jag har gurka, morötter och paprika som jag ska dippa ikväll. Robin kör med chips och dip.
Det skulle vara väldigt mysigt att dela en flaska mousserat vin och äta räkor, men det får bli sen när Elina blir äldre.

Jag hoppas verkligen att Amanda åker ut ur idol idag. Jag förstår inte hur hon har kunnat stannat kvar så länge som hon har gjort. Enligt mig kan hon inte ens sjunga.
Att Daniel åkte ut förra helgen var chockerande. Han var bäst enligt mig. Marie kan absolut sjunga, men Daniel var/är mer underhållande och såg ut som en "riktig" stjärna. Aja egentligen är det skitsamma men av dom som är kvar så håller jag på Marie.

Nu ska jag snart börja med kycklingen och medans den står i ugnen en timme ska jag ta hundarna och Elina och gå på långpromenad. Känns mindre motiverande när jag kollar ut och det regnar. Men jag måste gå ut iallafall.

Träffade Katta tidigare idag och tog en fika med henne. Trevligt att komma ut och se lite folk. Elina uppskattar det också. Även om hon var lite smågnällig. Just nu är hon och skriker i sovrummet med Robin.

Imorgon ska Robin ta Elina och åka iväg ett par timmar så jag kan storstäda här hemma.
Helt sjukt att jag verkligen ser fram emot det. Få vara ensam hemma ett par timmar och kunna städa i lugn och ro utan bebisskrik känns som lyx nu för tiden.
Iallafall ska jag julpynta lite. Sätta upp adventstakar, julgradiner och lite annat smått och gott. Det är ju första advent på söndag och det ska bli jättemysigt.
Vår första jul tillsammans som en familj.

Nu ska jag börja med maten. Ha en underbar fredagskväll allihopa.

image7
Fredagsmys med tända ljus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0