Söndag natt

Jag sitter just nu inne i Robins data rum och är så trött, ja verkligen dödstrött.
Men jag vill inte gå och lägga mig riktigt ännu. Elina ligger och sover i sin egna säng och det känns så lyxigt att få sitta här helt själv och göra precis vad jag vill.
Egentligen skulle jag verkligen behöva sova. Men inte riktigt ännu, en liten stund till.

Ännu en helg är nu förbi. Igår var Tomas Katta Eken och Ante hemma hos oss. De drack lite och sånt. Jag satt bredvid och drack mineralvatten. En och en halv liter försvann fort, sen blev det lite julmust.
Vi spelade lite charader, de var faktiskt ganska skoj. Jag fick skriva en del av dom för jag hade Elina i bärselen så jag kunde inte vara med, men jag gissade iallafall när jag inte skrivit vad de skulle göra.
Bäst var när Tomas skulle göra My little pony :D
Blev grymt besviken på Tomas senare på kvällen. Behöver inte skriva varför, men det blev jag iallafall.

Sen idag har jag inte gjort mkt alls. Jag och Katta åkte en snabbis till Barkarby och gick på elgiganten och köpte en mobiltelefon som jag ska ge till min mor i julklapp. Jag hoppas att hon kommer bli glad.
Hennes mobil är paj så hon borde uppskatta det, hoppas hoppas.

Julen är dyr och dyrare kommer den att bli. Jag vill hitta dom perfekta presenterna men de är oftast dyra.
Vet precis vad jag vill köpa till Robin men det är alldeles för dyrt. Skulle vart så kul att köpa det, för jag vet hur glad han skulle bli. Önskar ibland att jag hade mer pengar än vad jag har.
Men jag ska hitta nått bra med dom pengarna jag har också. Det är ju ändå tanken som räknas trots allt.

Funderar på om jag ska gå till öppna förskolan eller inte imorgon. Jag får se hur lillstrumpan mår imorgon och bestämma efter det. Annars ska jag inte göra så mycket imorgon. Städa lite efter helgen och så ska jag börja med mina promenader igen. Har haft uppehåll i nästan en vecka nu bara för att jag vart så förskyld.
Ska bli skönt att börja gå igen. Ha något att göra om dagarna.

Jag blir så påverkad av musik! Om jag lyssnat mycket på en låt under en period av mitt liv och sen lyssnar på den igen så är det som att åka bakåt i tiden. Alla känslor som jag hade då väller fram och tar andan ur mig.
Känslorna blir ibland för starka, vissa låtar klarar jag inte av att lyssna på.
Undrar om det bara är så för mig eller om fler känner sig mig?

Nej nu är klockan allt för mycket och det känns som om jag ska svimma av trötthet. Ska krypa ner under täcket och hoppas på att strumpan inte vaknar. Skulle vara underbart att få sova själv.

Avslutar med mina 2 älsklingar. Dom finaste av dom alla
image9


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej tjejen! Nej, du är inte ensam om att känna så med musik. Tex kommer "have i told you latley" ALLTID att starkt påminna mig om dig och vad vi hade. :) Man är betingad helt enkelt :)

2007-12-10 @ 09:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0