Sjuka i julstressen

Robin ligger däckad för 3:dje dagen i rad med 39.6 graders feber, hosta, ont i huvud och hals.
Kan slå vad om att jag kommer sjukna in lagom till julafton, jag eller Elina.
Vill inte att Elina ska bli så sjuk som Robin är. Jag vill inte heller bli så sjuk. Tanken på att ta hand om Elina samtidigt som man är jättesjuk är inte så lockande.

Tycker så synd om Robin.

Idag har jag fixat de sista julklapparna. Det känns iallafall bra. Nu är det äntligen klart!
Ingen julgran blev det i år heller. Jag har köpt alla dekorationer och alla tillbehör men ingen julgran. Orkar inte heller åka och köpa en, klä den för att den städa undan den efter några dagar. Nej jag satsar på nästa år istället.

Elina ligger och gurglar i vardagsrummet med sitt babygym medans jag sitter här. Blir alldeles varm i hjärtat när jag hör henne. Jag vill ha en till bebis :D Skulle vara lagom att få en till när Elina är runt 2.5år.
Det går ju alltid att fantisera. Barn är iallafall det bästa jag vet! Livet får liksom mening då.

Nu ska jag gå och leka med min fisunge och ta hand om min sjukling här hemma.

Jag är iallafall glad över att Katta stannar! Skulle ha blivit så tomt utan henne!


Kommentarer
Postat av: Katta

Vad söt du är! Skulle sakna dig så otroligt mycket om jag flyttade.
Ni får krya på er! Eller Robin framförallt, hoppas att du och Elina kan slippa undan. Puss o Kram!

2007-12-20 @ 20:25:57
URL: http://kaattaaa.blogg.se
Postat av: Christina

Va?? Ingen julgran??!!! Men då blir det ju ingen riktigt jul ju. Ni skulle ju åka iväg och handla en när vi snackade sist. Blev det inget då eller? Våran står på verandan och ska få komma in imorgon efter att jag har storstädat här hemma. Skickar ut brn och man och städr för fullt. Sen när dom kommer hem igen. Då ska granen in och vi ska mysa tillsammans medans vi pyntar granen...som en enda liten familj man nu är. åh, ser fram emot det så mycket. Granen gör ju så mycket. Så stick iväg nu och handla en!! Puss och kram.

Du kommer förresten fortfarande inte fram på din mobil.

2007-12-21 @ 19:07:44
URL: http://plaahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0