Internet vs Riktiga livet

Det är så stor skillnad på hur många beter sig på internet och i verkliga livet.
Det finns (ursäkta mitt uttryck) riktiga idioter som trycker ner och beter sig allmänt svinigt till ute på internet. Sånna som med all säkerhet aldrig skulle våga öppna munnen i verkliga livet, men på internet hoppar den ena grodan efter den andra ut ur munnen på dom.
Vad är skillnaden? Man har en data som man kan gömma sig bakom. Men ni som håller på så ni ska veta att sånt som ni spyr ut sårar säkerligen personen i fråga lika mycket som om ni skulle ha sagt det irl

Jag är också annorlunda på internet. Jag vågar mer. Pratar med personer som jag inte skulle ha pratat med irl.
Konstigt hur man kan ha diskutioner med någon på internet men möter jag personen tex i centrum hälsar vi inte ens. Hur kommer det sig?
Jag vet nog inte riktigt hur jag ska bete mig. Här på nätet kan man skriva ner ett samtal, läsa igenom det. Radera om det inte blev bra och sen skriva om. Så fungerar det inte i verkligheten. Säger man nått så är det sagt. det går inte att ta tillbaka.
Det är enklare på internet. Dessutom är det mycket lättare att träffa folk på nätet. Man kan glida in på någons sida bara säga hej så är första kontakten tagen.
Skulle man bara gå fram till någon på stan och säga hej skulle man bli tagen för en förrymd mentalpatient.
Synd egentligen, kontakter irl betyder så mycket mer än kontakter man har via internet - iallafall för mig.

Elina börjar iallafall se lite piggare ut. Hela familjen är förskyld och hängiga. Men idag känns det en aning bättre iallafall.
Imorgon är det idolfinalen, spännande! Jag hoppas och tror att Marie kommer att vinna. Har aldrig riktigt gillat Amanda, även om hon gjorde grymt ifrån sig förra veckan. Ska bli spännande att se iallafall.

På lördag kommer Tomas hit och ska festa med Robin. Det var riktigt länge sen Tomas kom och festade. Katta kanske också kommer över och jag antar att Robins kompisar också kommer. Det ska bli riktigt roligt. Något att se fram emot, träffa lite folk och ha skoj.
Jag och Elina ska iallafall vara helt nyktra ;) Chockerande eller hur?

Jag ska börja dansa igen. Ska bli så jäkla roligt. Älskar det verkligen! Jag hoppas bara att jag kommer in på kursen. Ett par timmar en kväll i veckan som bara är mina *myser* Det skulle betyda mycket för mig.

Nu ska jag klä på mig ytterkläderna och gå ut på kvällsrundan med Scampan. Min älskade hund <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0