Första advent.

Helgen har som vanligt flugit förbi och imorgon är det vardag igen. Helgerna går alltid för snabbt och vardagarna går alltid för långsamt.
Jag har iallafall fått ut massor av min helg. Den bästa på länge faktiskt.
Fredagen mös vi hela kvällen. Kollade på film och åt god mat. Robin och jag lyckades tom stjäla till oss några minuter till att vara helt själva, underbart även om det inte riktigt blev som jag trodde.
Lördagen åkte jag och Elina till kista och träffade mina gamla arbetskamrater Isabell och Camilla. Var så kul att se dom igen. Det var länge sen, för länge sen! Men när vi träffades kändes det som om det var igår.
Älskar när man inte träffat personer på väldigt länge och sen när man väl träffas känns det som om man alltid är. Ingen spänd stämming eller så. Det är underbart.
Iallafall hade vi riktigt trevligt. Satt och pratade om allt och ingenting och tiden boktavligen flög iväg. Helt plötsligt hade vi suttit där i nästan 4 timmar men det kändes som en halvtimme.
Vi avslutade med att gå lite i affärer och jag hittade en supersöt tomteklänning som Elina eventuellt ska ha på julafton. Bedårande söt var den iallafall.

När jag kom hem var klockan runt 7 på kvällen och hela dagen hade gått. Jag och Robin käkade lite sen låg vi i soffan tillsammans. Vid 11-tiden hade Elina somnat i soffan och jag bestämde mig för att smyga till sängen och försöka sova en stund helt ensam.
Det kändes så lyxigt att slinka ner i sängen och kunna ligga precis som jag ville och kunna röra på mig.
Låg en liten stund och kollade på tv innan jag släckte lampan.
Kändes underbart skönt att ligga där helt själv, men jag kunde ändå inte somna. Dödstrött var jag men ändå låg jag där i mörkret och lyssnade på om Elina hade vaknat. Jag visste ju att Robin satt bredvid henne men jag kunde ändå inte slappna av. Försökte verkligen somna men halv 1 var jag fortfarande vaken.
Jag somnade nog vi 1 tiden och klockan 3 kom Robin in med en pipande Elina.
Det var iallafall lyxigt att fått vara själv så länge. Och dom två timmarna jag sov var verkligen sköna.

Idag är det första advent. Jag skulle egentligen ha storstädat igår och tagit fram julsaker men det hanns inte med. Så snart ska jag börja med det.
Men först ska jag baka scones till frukost och väcka Robin till varma scones med smör och sylt. Supergott.

Sen ikväll ska vi äta sill, potatis, köttbullar och prinskorv med tända ljus och adventstakar. En liten minijul så man får in lite julkänsla. Det är ju inte precis så att det känns juligt om man tittar ut genom fönstret.
Är så trött på regnet.

Nu ska jag börja baka. Ha en underbar första advent och ta vara på tiden, den kommer aldrig igen

image8
Ninja julmyser


Kommentarer
Postat av: Isabel

Tack för träffen. hon är såå söt lilla elina. åh! :-)
Kram

2007-12-30 @ 11:50:12
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0